Vechten op de Vecht Mare Australis 4 april 2026
π£ββοΈ Seizoensstart = een feit! π£ββοΈ
Vandaag was het eindelijk zover: de aftrap van het sloeproeiseizoen bij Vechten op de Vecht in Weesp! Via de trailerhelling lieten we de sloep rustig te water en roeiden we op ons gemak richting de start. Door de omgewisselde heren- en damesstart hadden wij alle tijd, start pas rond half 3. Perfect om nog even goed voor te bereiden Γ©n de heren aan de finish te zien knallen πͺ
Rond half 3 lagen we klaar in het kommetje. Altijd gezellig (en een tikje krap) met zoveel sloepen bij elkaar. Maar dankzij de strakke stuurmanskunsten van Arjan gingen we soepel door de sluis en onder de brug door de Vecht op onder aanmoediging van Simone die speciaal naar Weesp was gekomen om ons aan te moedigen! Zo leuk! π
En toen: 11 km knallen π₯
Meewind, tegenwind, zon (en meteen warm), alles kwam voorbij. We hebben lekker kunnen inhalen en stevig doorgeroeid. Op de terugweg kregen we zelf ook wat snellere sloepen langs ons, maar dat hoort erbij.
Na 1:28:29 kwamen we moe maar vooral voldaan over de finish met een wattage van 52,53.
Onze lijven weten weer dat het seizoen begonnen isβ¦ we voelen βm overal π
Maar het was niet zonder resultaat, 2e in de 1e klasse en 4e algemeen! πͺπΌ
Op naar de volgende πΆ
Afstand: 11,49 km
Geroeide tijd: 1.28.29
Wattage: 52,53
Uitslag: 2de in de 1ste klasse, 4de overall (47 deelnemers)
